Куди піти і що подивитися у Львові 28-29 липня

0
1153

На вихідні у Львові традиційно відбудеться багато театральних вистав, концертів та виставок. Пропонуємо анонс найцікавіших з них.

28 липня о 15:00 Будинок органної та камерної музики (вул. Бандери, 8) запрошує на концерт Songs of the Wild, Wild West. Хочете відчути атмосферу відчайдушного Дикого Заходу? Концерт Songs of the Wild, Wild West – це легка і весела «Американа» у виконанні піаністки Оксани Луцишин та співачки, контральто Келлі Монтгомері. Ковбойські пісні, американські народні твори, музика зі спектаклів та фільмів, а також класичні твори Аарона Копленда, Рут Кроуфорд Сіґер, Стівена Фостера, Патріка Гілмора – все це звучатиме на концерті наших гостей зі Штатів.

Виконують:

Оксана Луцишин – фортепіано (США)

Келлі Монтгомері – альт (США)

Програма концерту:

Р. К. Сіґер – «П’ять пісень для контрральто» («Білий місяць», «Радість»)

А. Копленд – «Хитрун»

С. Фостер – «Я буду солдатом», «Товариші не наповнили келих для мене»

П. Гілмор – «Коли Джонні повертаться додому»

С. Фейн і П. Вебстер – «Бідова Джейн» («Вітряне місто», «Вулик повний меду»)

Р. Роджерс та О. Хаммерштайн – «Оклахома» («Неможливо сказати ні»)

І. Берлін – «Енні, візьми свою зброю» («Я теж індіанець», «Я спіймав сонце зранку», «Не існує такого бізнесу, як шоу-бізнес»)

Дж. Б. Кейтс – «Найсолодший подарунок»

А. Е. Брумлі – «Я полечу геть»

Народні пісні: «О, Шенандоа», «Він пішов», «Сінді»

Вартість квитків 50-120 гривень.

29 липня о 19:00 Львівська обласна філармонія (вул. Чайковського, 7) запрошує на Концерт «Орган і рояль». Серед музичних інструментів вони – найдосконаліші. Орган називають королем, а французьке слово «royal» означає «королівський». Візуально вони схожі між собою: клавіатура рояля цілком подібна до одного із мануалів органа. Щоправда, таких клавіатур з клавішами в органа може бути сім! А от різниця в звуковідтворенні у цих інструментах кардинальна: клавіша, повітря під тиском та труба в органа, і клавіша, молоточок та струна – у рояля. Орган – це духовий і, найчастіше, механічний інструмент, а рояль чи фортепіано – струнний і ударний. Обидва вступають у конкуренцію з цілим симфонічним оркестром. До того ж, ілюзія двох оркестрів в одному концерті – суть дуету органа і рояля.

У програмі:

Alexandre Guilmant (1837 – 1911). “Priere” for Organ and Piano

Marcel Dupré (1886 – 1971). “Sinfonia” for Organ and Piano op. 42

Pierre Cochereau (1922 – 1984). Berceuse – Scherzo symphonique

Camille Saint-Saëns (1835 – 1921). “Carnaval des animaux” for Organ and Piano

Oliver Messiaen (1908 – 1992). “Les Corps glorieux, VI. Joie et Clarté des Corps Glorieux”

Oliver Messiaen (1908 – 1992). “Alouette Calandrelle” з циклу “Catalogue d’oiseaux”

Oliver Messiaen (1908 – 1992). “Regard de l’Esprit de joie” з циклу “Vingt Regards sur l’Enfant-Jesus”

Marcel Dupré (1886 – 1971). “Variations on two Themes” for Organ and Piano op. 35

Вартість квитків 70-120 гривень.

28-29 липня Культурно-мистецький центр «Дзиґа» (вул. Вірменська, 35) запрошує на Місяць авторських читань 2018. Найбільший транскордонний літфестиваль Центральної Європи МАЧ учетверте в Україні (і вдев’ятнадцяте в Європі!) збирає упродовж цілого місяця найцікавіших авторів та читачів польської, чеської, словацької, української та турецької літератур. Почесна гостя МАЧ 2018 – Туреччина, тож щодня у Львові зустрічайте турецьких письменників та письменниць, які разом зі своїми колегами з Польщі, Чехії, Словаччини та України мандруватимуть усіма містами фестивалю, і завершуватимуть своє турне саме у нас, у «Дзизі» на Вірменській, 35.

28-29 липня Львівська національна галерея мистецтв ім. Бориса Возницького (вул. Стефаника, 3) представляє Виставку «Бруно Шульц серед митців свого часу». Куратори виставки: Наталія Філевич, Ґжеґож Юзефчук. Бруно Шульц (1892-1942) – видатний письменник та не менш талановитий художник, за життя брав участь у багатьох виставках, чотири з котрих відбулись у Львові. На матеріалах цих прижиттєвих виставок і побудована концепція виставки сучасної, завдання котрої – показати художню творчість Шульца в контексті львівських мистецьких нуртів 20-30-х років. Для експозиції виставки зі збірки музею були відібрані роботи художників, поряд з якими Бруно Шульц виставлявся у 1922, 1930, 1935 та 1940 роках. Це імена відомих польських, українських та єврейських митців, серед яких: Казимір Сіхульський, Леон Вичулковський, Станіслав Виспянський, Ерно Ерб, Яків Глазнер, Юзефа Кратохвиля-Відимська, Леопольд Левицький, Владислав Лям, Владислав Скочиляс, Іван Труш, Марцін Кіц, Ярослава Музика, Олена Кульчицька, Анджей Пронашко, Роман Сельський, Людвік Ліллє, Михайло Осінчук та ін. Виставка у рамках VІІІ Міжнародного Фестивалю Бруно Шульца у Дрогобичі.

28-29 липня Львівська національна галерея мистецтв ім. Бориса Возницького (вул. Стефаника, 3) представить Виставку «Ян Матейко: живопис, графіка». Міні-виставка картин до 180-річчя з дня народження Яна Алойзи Матейка (24 червня 1838 – 1 листопада 1893). У Львівській національній галереї мистецтв зберігаються одні з кращих творів цього видатного польського художника.

 

Представлені на експозиції роботи Яна Матейка надають змогу вперше за дуже тривалий період ознайомитись і з результатами творчих доробків митця й з вдумливими розробками прикінцевих композицій. Глядачі можуть спілкуватись з естетичними та високомайстерними творами живопису і графіки художника й через них увійти у діалог з часом, з рештою, як і з самим автором. Куратори виставки: Наталя Крокіс, Ірина Гусір

28-29 липня Музей етнографії та художнього промислу (просп. Свободи, 15) запрошує на виставку “Реліквії єврейського світу Галичини”. Виставка з фондів Музею етнографії та художнього промислу “Реліквії єврейського світу Галичини”, присвячена 85-й річниці Виставки єврейського художнього промислу. Її було розгорнуто у залах Міського промислового музею у Львові в березні 1933 р., де представили пам’ятки як із приватних колекцій, так і з синагог Галичини.Ця виставка сформувала у суспільстві розуміння необхідності створення Єврейського музею, який був урочисто відкритий роком пізніше. 1939 року музей було ліквідовано, а в лютому 1940 р. його збірку було передано Музею художнього промислу.Із початком Другої світової війни під загрозою знищення опиняється колекція Максиміліана Ґольдштейна, яку, заради збереження, Ґольдштейн передає у липні 1941 р. цьому ж музею як депозит. Таким чином у Музеї художнього промислу сформувалася найбільша і найякісніша на той час колекція юдаїки, яку після в 1951 р. успадкував Державний музей етнографії та художнього промислу АН УРСР.Експозиція виставки “Реліквії єврейського світу Галичини” розгорнута у 5-ти музейних залах. Представлені експонати відображають сакральну атмосферу синагоги, річний цикл релігійних єврейських свят, вироби різних ремесел. Окремі зали присвячені відомому колекціонеру єврейських старожитностей Максиміліану Ґольдштейну і його колекціям екслібрисів, витинанок і графіки. Частину пам’яток свого часу було репрезентовано на виставці 1933 року, але більшість експонатів показано вперше.

28-29 липня Львівський музей історії релігії (пл. Музейна, 1) представляє виставку “Антична спадщина”. У фондовій колекції Львівського музею історії релігії чимало пам’яток періоду античності. Ця виставка є спробою якнайширше представити колекції пам’яток, що висвітлюють тему релігії і міфології стародавніх Греції і Риму. Для експонування відібрано дві групи предметів – музейну археологічну античну колекцію і твори мистецтва XVI–XIX століть, які увібрали у себе найкращі витвори уяви греко-римського періоду. Автори виставки свій задум поділили на п’ять тематичних блоків. Чотири – “Божество”, “Місто. Уламки”, “Світло”, “Оберіг” – речі з фондової групи “Археологія”, п’ятий блок – твори мистецтва на міфологічну тематику. Археологічні знахідки, а це майже 50 одиниць, представлені статуетками “Погруддя богині Кібели”, “Венера Медицейська”, “Меркурій”, керамічним посудом, теракотовими світильниками, мармуровими, теракотовими, бронзовими скульптурами. Датування цих речей простягається від періоду високої класики – V ст. до н. е. – до перших століть нової ери.Достойне місце в експозиції знайдуть твори мистецтва: живопис XVIII–XIX ст. (картини “Юпітер і Іо”, “Аврора”, “Викрадення Зевсом Європи”, “Божественне Правосуддя”, інші), гравюри XVI–XVIII ст. (“Купідон і Психея”, “Жертвоприношення Церері”, “Тесей і Мінотавр”), скульптури (“Юпітер”, “Діана”, “Танцююча менада”), вироби з художнього металу (таріль “Втеча Паріса і Єлени”, свічники, чаша) та інші речі.

28-29 липня Палац Потоцьких / Відділ Львівської галерея мистецтв. Мистецтво XIV-XVIII ст. (вул. Коперника, 15) представляє виставку “Скарби династії Цін”. Унікальне зібрання артефактів минулого китайської культури та історії: авторські твори різних майстрів кінця 18 – початку 19 сторіччя. Шаблі, ритуальні кинджали, предмети релігійного призначення, вироби зі срібла, слонової кістки, цінних порід дерева та інші предмети, в яких простежуються ідеї буддизму, даосизму, конфуціанства, чисельні етнографічні традиції, події середньовічної історії, а також усієї історії правління династії Цін. Усе це має велике художнє та історичне значення. Виставка цікава не тільки художньою та естетичною складовою особистих предметів останнього китайського імператора династії Цін Пу Ї, але і його особистою історією. Пу Ї, останній імператор Китаю, який успадкував маньчжурський трон у віці двох років у 1908 році, а вже у 1924 році, після багатьох соціально-політичних змін у Китаї, був повністю відсторонений від влади, і змушений покинути Китай. Після певних політичних подій, імператор був ув’язнений урядом СРСР у 1945 році. У в’язницях радянського союзу провів 5 років, де, сподіваючись на помилування з боку Сталіна, віддав владі частину своїх фамільних дорогоцінностей. Проте це не допомогло, і у 1950 році за рішенням Сталіна Пу Ї було передано китайським комуністам, які ув’язнили імператора майже на 10 років. За ці роки частина імператорських предметів просто була прихована у різних місцях.

28-29 липня Палац Потоцьких / Відділ Львівської галерея мистецтв. Мистецтво XIV-XVIII ст. (вул. Коперника, 15) представить виставку “Золота симфонія епохи”. Унікальність виставкового проекту полягає не тільки у представленні предметів з дорогоцінного металу вишуканої обробки, а і у композиційно представленій експозиції, яка відображає суспільне та духовне життя тогочасного суспільства.Презентовані експонати дають можливість творчо осмислювати продукт синтезу давніх культур народів, що населяли Причорноморські степи на межі VI-І ст. до н. е., сформували особливу культуру й зробили вагомий внесок у світове надбання, а також вирішують ряд освітніх і просвітницьких завдань, знайомлячи відвідувачів з міфологією античного світу Північного Причорномор’я.

 

 

Залишити відповідь