Куди піти і що подивитися у Львові 29-30 вересня

0
1280

На вихідні у Львові традиційно відбудеться багато театральних вистав, концертів та виставок. Пропонуємо анонс найцікавіших з них.

29 вересня о 11:00 і 14:00 Львівський академічний обласний театр ляльок (пл. Данила Галицького, 1) представить виставу «По щучому велінню». Жили-були собі два брати. Молодший Хома був розумний, кмітливий і добрий. Він завжди допомагав батькам і ніколи з ними не сперечався. А старший, Гаврило, був ледачий і хитрий. Він весь час дражнив молодшого брата і всім навколо розказував, ніби Хома ледащо нерозумне. Всі ображали Хому, всі його сварили. Та ось одного дня пішов Хома до річки та спіймав чарівну рибу-щуку. Ой, що тут почалося! Як Хома почав жити-поживати… М. Кропивницький, казка на 2 дії. Для дітей віком від 5 років.Тривалість вистави – 45 хв. Вартість квитків 50 гривень.

29 вересня о 18:00 Національний академічний український драматичний театр ім. Марії Заньковецької (вул. Лесі Українки, 1) представить виставу «Назар Стодоля». Драма за одноіменним твором до 200 річчя від дня народження араса Григоровича Шевченка. Режисер-постановник – Федір Стригун.  Художники – Б. Покровецький, О. Гелитович, М. Михащук. Хормейстер – Оксана Явдошин. Танці – Олена Балаян. Художники зі світла – В. Брилинська, Т. Москалик. Асистент режисера – Таїсія Литвиненко. Помічники режисера – В’ячеслав Жуков, Михайло Рудко, Костянтин Шелест. Дія п’єси відбувається в 70-80-х роках XVII століття. «Від Богдана до Івана не було гетьмана…» Славні справи козаків лишилися в минулому. Прийшов час пристосуванства та прагнення збагачення за будь-яку ціну. Історія любові під час занепаду вічних ідеалів. Головний герой драми Хома Кичатий намагається віддати доньку заміж за багатого полковника. Цим він ламає давню клятву, дану Назарові Стодолі, що Галя – його. Як складеться їхня доля відомо с шкільних підручників. Питання в іншому – чи можлива у наш час перемога добра? У суспільстві, у власному домі, в самій людині? Чи віримо ми у покаяння грішної людини? Чи даємо ми собі право на помилку й її виправлення.

30 вересня о 12:00, 14:00, 16:00 Львівський академічний обласний театр ляльок (пл. Данила Галицького, 1) представить виставу «Золоте курчатко». Одного разу Вовк та Лисиця вкрали яєчко сподіваючись, що з нього на світ з’явиться Курочка, яка буде нести для них золоті яєчка. Але замість Курочки вилупився Півник. Вовк і Лисиця були у розпачі. А маленьке Курча ще ніколи не бачило своїх батьків і тому сприймає Вовка і Лисицю за тата і маму. Вартість квитків 50 гривень.

29-30 вересня Національний музей у Львові ім. Андрея Шептицького (просп. Свободи, 20) представить виставку «Ікони риботицьких майстрів». Виставка присвячена творчості одного осередку майстрів церковного мистецтва, який знаходився у містечку Риботичі поблизу Перемишля на українській етнографічній території Надсяння (тепер — Польща). На виставці представлено понад 100 ікон цих майстрів. Риботицькі майстри були активними у 1670-ті –1750-ті рр., працюючи над оздобленням не тільки навколишніх церков, а й доволі віддалених від Риботич храмів на Лемківщині, Західній Бойківщині, Любачівщині, Закарпатті. Насьогодні територія, звідки загалом походять твори риботицьких майстрів належить до складу чотирьох держав: України, Польщі, Словаччини та Угорщини. Географія походження творів, представлених на виставці охоплює Бойківщину, Надсяння та Лемківщину. Більшість ікон експонуються вперше. Риботицькі майстри мали велику популярність серед місцевого населення і виразну упізнавану манеру малярства. В документах описів церков XVIII ст. Перемиської єпархії знаходимо часті згадки про ікони «риботицької роботи». Ці майстри мали улюблені теми та образи, які вони представляли на своїх іконах. Унікальними в українському мистецтві є ікони Різдва Христового з історією дитинства, які відомі лише за творами риботицьких майстрів. Виставка має на меті показати у чому полягає особливість ікон риботицьких майстрів, чому їхні твори були такими популярними, виявити як розвивалася діяльність осередку та розказати про українську історію Риботич.

29-30 вересня Палац Потоцьких / Відділ Львівської галерея мистецтв. Мистецтво XIV-XVIII ст. (вул. Коперника, 15) представить виставку “Золота симфонія епохи”. Унікальність виставкового проекту полягає не тільки у представленні предметів з дорогоцінного металу вишуканої обробки, а і у композиційно представленій експозиції, яка відображає суспільне та духовне життя тогочасного суспільства. Презентовані експонати дають можливість творчо осмислювати продукт синтезу давніх культур народів, що населяли Причорноморські степи на межі VI-І ст. до н. е., сформували особливу культуру й зробили вагомий внесок у світове надбання, а також вирішують ряд освітніх і просвітницьких завдань, знайомлячи відвідувачів з міфологією античного світу Північного Причорномор’я.

29-30 вересня Музей етнографії та художнього промислу (просп. Свободи, 15) запрошує на виставку “Реліквії єврейського світу Галичини”. Виставка з фондів Музею етнографії та художнього промислу “Реліквії єврейського світу Галичини”, присвячена 85-й річниці Виставки єврейського художнього промислу. Її було розгорнуто у залах Міського промислового музею у Львові в березні 1933 р., де представили пам’ятки як із приватних колекцій, так і з синагог Галичини.Ця виставка сформувала у суспільстві розуміння необхідності створення Єврейського музею, який був урочисто відкритий роком пізніше. 1939 року музей було ліквідовано, а в лютому 1940 р. його збірку було передано Музею художнього промислу.Із початком Другої світової війни під загрозою знищення опиняється колекція Максиміліана Ґольдштейна, яку, заради збереження, Ґольдштейн передає у липні 1941 р. цьому ж музею як депозит. Таким чином у Музеї художнього промислу сформувалася найбільша і найякісніша на той час колекція юдаїки, яку після в 1951 р. успадкував Державний музей етнографії та художнього промислу АН УРСР.Експозиція виставки “Реліквії єврейського світу Галичини” розгорнута у 5-ти музейних залах. Представлені експонати відображають сакральну атмосферу синагоги, річний цикл релігійних єврейських свят, вироби різних ремесел. Окремі зали присвячені відомому колекціонеру єврейських старожитностей Максиміліану Ґольдштейну і його колекціям екслібрисів, витинанок і графіки. Частину пам’яток свого часу було репрезентовано на виставці 1933 року, але більшість експонатів показано вперше.

29-30 вересня Українське мистецтво ХХ ст. Відділ НМЛ ім. Андрея Шептицького (вул. Драгоманова, 42) представить виставку «Роман Сельський. Живопис. Графіка». Ретроспективна виставка малярства і графіки Романа Сельського з нагоди 115-ї річниці від дня народження художника. В експозиції представлено понад півсотні живописних та графічних робіт з фондових зібрань Національного музею у Львові імені Андрея Шептицького. Виставка покликана вшанувати одного з найбільш знакових мистців та підкреслити його особливе значення для сучасної української культури, загалом, і творення обличчя львівської малярської школи 1930-х-1970-х років, зокрема. Роман Сельський (1903–1990) – видатний український живописець, графік, педагог, організатор та учасник мистецького життя Львова середини – другої половини ХХ століття. Він прагнув перебувати в епіцентрі мистецького життя, гуртував довкола себе молодь, виховував у ній вміння спостерігати, пізнавати світ та захоплюватись ним. Малярство Романа Сельського увібрало в собі прогресивні набутки мистецьких шкіл Європи (Париж, Краків), інтерпретовані на фундаменті духовної спадщини української художньої культури з її скарбницею давнього іконопису та народного мистецтва.

29-30 вересня Палац Потоцьких / Відділ Львівської галерея мистецтв. Мистецтво XIV-XVIII ст. (вул. Коперника, 15) представляє виставку “Скарби династії Цін”. Унікальне зібрання артефактів минулого китайської культури та історії: авторські твори різних майстрів кінця 18 – початку 19 сторіччя. Шаблі, ритуальні кинджали, предмети релігійного призначення, вироби зі срібла, слонової кістки, цінних порід дерева та інші предмети, в яких простежуються ідеї буддизму, даосизму, конфуціанства, чисельні етнографічні традиції, події середньовічної історії, а також усієї історії правління династії Цін. Усе це має велике художнє та історичне значення. Виставка цікава не тільки художньою та естетичною складовою особистих предметів останнього китайського імператора династії Цін Пу Ї, але і його особистою історією. Пу Ї, останній імператор Китаю, який успадкував маньчжурський трон у віці двох років у 1908 році, а вже у 1924 році, після багатьох соціально-політичних змін у Китаї, був повністю відсторонений від влади, і змушений покинути Китай. Після певних політичних подій, імператор був ув’язнений урядом СРСР у 1945 році. У в’язницях радянського союзу провів 5 років, де, сподіваючись на помилування з боку Сталіна, віддав владі частину своїх фамільних дорогоцінностей. Проте це не допомогло, і у 1950 році за рішенням Сталіна Пу Ї було передано китайським комуністам, які ув’язнили імператора майже на 10 років. За ці роки частина імператорських предметів просто була прихована у різних місцях.

29-30 вересня Proart Gallery (вул. Героїв УПА, 77) запрошує на виставку Данила Славінського «De Rerum Natura». У проекті «De Rerum Natura» автор відображає власне бачення навколишнього світу, трансформуючи його на полотні. У формуванні неповторного мистецького почерку художника чи не найвагомішу роль відіграє природа. Як зазначає сам автор: «На своєму творчому шляху я не створював жодних кумирів, окрім природи. В ній я можу безкінечно черпати чисте натхнення, від неї переймаю майже все: фактуру, графіку, композицію. Намагаюсь писати так, як на мій погляд робила б сама стихія – вода, вітер, чи спалах світла. Адже саме природа є для мене починанням усього, що я можу осягнути. Вона ― мій вчитель.» Данило Славінський став випускником Львівського державного коледжу декоративного та ужиткового мистецтва ім. І. Труша у 2007 році та кафедри монументального живопису Львівської національної академії мистецтв у 2013 році. Активно працює у галузі дизайну інтер’єрів та середовища.15-16 вересня Галерея сучасного сакрального мистецтва «IconArt» (вул. Вірменська, 26) запрошує на виставку Катерини Кузів «День Святий». Із моменту створення світу та розділення Світла від Темряви ДЕНЬ являє собою земне мірило часу, яке, однак, обмежене та скінченне. Проте з ним існує вічність і позачасовість. У концепції виставки Катерини Кузів «День Святий» це СВЯТІСТЬ у формі одного чи декількох днів, які за своєю суттю є СВЯТИМИ, себто ІНШИМИ. Мова йде про Літургію й Літургійний цикл, а також спробу зображення вічного у тимчасовому, спробу передати образ Бога, який об’явився людині заради її спасіння. Так художниця візуалізувала серію релігійних свят. Вхід вільний.

 

 

Поділитись

Залишити відповідь