На вихідні у Львові традиційно відбудеться багато театральних вистав, концертів та
16 червня о 18:00 Львівський національний академічний театр опери та балету ім. Соломії Крушельницької (просп. Свободи, 28) представить оперу «Бал-маскарад». Жорстока зрада, фатальні пророцтва, страшна смерть від руки друга на пишному святі. Сюжет опери Верді базується на реальних подіях про змову і вбивство короля Густава III на маскарадному балу в Шведській Опері. Однак, під тиском цензури, композитор був змушений змінити обставини: в лібрето короновані особи замінені чиновниками, а дія перенесена в Америку. Опера на 3 дії. Тривалість – 3 год. Лібрето Ежена Скріба та Антоніо Сомми. Виконується італійською мовою з українськими субтитрами. Диригент-постановник – Михайло Дутчак. Режисер-постановник – В. Вовкун (м.Київ). Художник-постановник – Тадей Риндзак та Михайло Риндзак. Художник костюмів – Оксана Зінченко Балетмейстер – Петрос Малхасянцє. Вартість квитків 50-500 гривень.
16 червня о 19:00 Будинок органної та камерної музики (вул. Бандери, 8) представить Концерт «Чакони та пасакалії». Сольний концерт Надії Величко стане ретроспективою жанру чакони та пасакалії в органній музиці. Чакона і пасакалія – два іспанські танці, веселий та сумний, які з часом перетворилися на інструментальний жанр і майже злилися в одне ціле. Нестримний, дикий танець чакона виконувався під гітару, спів та кастаньєти. Запальні мелодії з Іспанії перекочували на схід та перетворилися на повільний урочистий танець. Європейські композитори створювали інструментальні п’єси під назвою «чакона», але під них вже не танцювали. Схожа доля спіткала і пасакалію. Спочатку це була іспанська прощальна пісня, яку виконували, проводжаючи гостей зі свята. З часом пасакалія стала повільною, трагічною п’єсою. Німецькі композитори-органісти перетворили її на поліфонічний віртуозний твір. Жанр досяг свого розквіту у Йоганна Себастьяна Баха, Дітріха Букстегуде, Ґеорга Ґенделя, а потім зник майже на сто років з музичного життя і повернувся вже як частина симфоній та опер. Нині чакона та пасакалія, як і раніше, хвилюють людські серця. Пройти їхнім шляхом розвитку запрошує Органний зал та Надія Величко: від чакон Йоганна Фішера, Йоганна Пахельбеля та Дітріха Букстегуде до пасакалій Йозефа Райнбергера і Макса Регера. А справжньою кульмінацією концерту стануть українські пасакалії Миколи Колесси та Олександра Козаренка. Надія Величко – орган. Програма концерту Й. Фішер – Чакона фа мажор Й. Пахельбель – Чакона ре мажор Д. Букстегуде – Прелюдія, фуга і чакона до мажор Й. Райнбергер – Інтродукція і пасакалія мі мінор з сонати №8 М. Колесса – Пасакалія О. Козаренко – Пасакалія М. Регер – Інтродукція і пасакалія ре мінор. Вартість квитків 50-120 гривень.
17 червня о 14:00 Будинок органної та камерної музики (вул. Бандери, 8) представить Органний ланч-концерт. Вокал та орган. Солісти Владислав Тлущ та Надія Величко зіграють проникливі арії та органні твори. У програмі – мадригал Джуліо Каччіні «Амаріллі» про героїню давньогрецьких поем, пастушку Амарілліс. Цей твір – один із найперших зразків того, що згодом стануть називати «бельканто». Про кохання і «Серенада» Франческо Тості, і арія Ернесто з опери «Гризельда» Джованні Бонончіні. Прозвучить також відома на весь світ Pietà, Signore – пристрасна молитва до Бога. Довгий час ця арія вважалася твором італійського композитора Алессандро Страделлі, однак, як з’ясувалося пізніше, її написав Луї Нідермейер, котрий присвятив італійцеві цілу оперу. Вартість квитків 50-80 гривень.
17 червня о 18:00 Львівський національний академічний театр опери та балету ім. Соломії Крушельницької (просп. Свободи, 28) представить оперету «Весела вдова». Оперета Ф. Легара на 3 дії. Мова виконання: українська. Музичний керівник – Заслужений діяч мистецтв України Михайло Дутчак. Диригент-постановник – Ірина Стасишин. Режисер-постановник – Галина Воловецька. Художник-постановник – Народний художник України Тадей Риндзак. Балетмейстер-постановник – Заслужений артист України Ігор Храмов. Вартість квитків 50-400 гривень.
16-17 червня Львівський музей історії релігії (пл. Музейна, 1) представляє виставку “Антична спадщина”. У фондовій колекції Львівського музею історії релігії чимало пам’яток періоду античності. Ця виставка є спробою якнайширше представити колекції пам’яток, що висвітлюють тему релігії і міфології стародавніх Греції і Риму. Для експонування відібрано дві групи предметів – музейну археологічну античну колекцію і твори мистецтва XVI–XIX століть, які увібрали у себе найкращі витвори уяви греко-римського періоду. Автори виставки свій задум поділили на п’ять тематичних блоків. Чотири – «Божество», «Місто. Уламки», «Світло», «Оберіг» – речі з фондової групи «Археологія», п’ятий блок – твори мистецтва на міфологічну тематику. Археологічні знахідки, а це майже 50 одиниць, представлені статуетками «Погруддя богині Кібели», «Венера Медицейська», «Меркурій», керамічним посудом, теракотовими світильниками, мармуровими, теракотовими, бронзовими скульптурами. Датування цих речей простягається від періоду високої класики – V ст. до н. е. – до перших століть нової ери.Достойне місце в експозиції знайдуть твори мистецтва: живопис XVIII–XIX ст. (картини «Юпітер і Іо», «Аврора», «Викрадення Зевсом Європи», «Божественне Правосуддя», інші), гравюри XVI–XVIII ст. («Купідон і Психея», «Жертвоприношення Церері», «Тесей і Мінотавр»), скульптури («Юпітер», «Діана», «Танцююча менада»), вироби з художнього металу (таріль «Втеча Паріса і Єлени», свічники, чаша) та інші речі.
16-17 червня Палац Потоцьких / Відділ Львівської галерея мистецтв. Мистецтво XIV-XVIII ст. (вул. Коперника, 15) представляє виставку «Скарби династії Цін». Унікальне зібрання артефактів минулого китайської культури та історії: авторські твори різних майстрів кінця 18 – початку 19 сторіччя. Шаблі, ритуальні кинджали, предмети релігійного призначення, вироби зі срібла, слонової кістки, цінних порід дерева та інші предмети, в яких простежуються ідеї буддизму, даосизму, конфуціанства, чисельні етнографічні традиції, події середньовічної історії, а також усієї історії правління династії Цін. Усе це має велике художнє та історичне значення. Виставка цікава не тільки художньою та естетичною складовою особистих предметів останнього китайського імператора династії Цін Пу Ї, але і його особистою історією. Пу Ї, останній імператор Китаю, який успадкував маньчжурський трон у віці двох років у 1908 році, а вже у 1924 році, після багатьох соціально-політичних змін у Китаї, був повністю відсторонений від влади, і змушений покинути Китай. Після певних політичних подій, імператор був ув’язнений урядом СРСР у 1945 році. У в’язницях радянського союзу провів 5 років, де, сподіваючись на помилування з боку Сталіна, віддав владі частину своїх фамільних дорогоцінностей. Проте це не допомогло, і у 1950 році за рішенням Сталіна Пу Ї було передано китайським комуністам, які ув’язнили імператора майже на 10 років. За ці роки частина імператорських предметів просто була прихована у різних місцях.
16-17 червня Палац Потоцьких / Відділ Львівської галерея мистецтв. Мистецтво XIV-XVIII ст. (вул. Коперника, 15) представить виставку «Золота симфонія епохи». Унікальність виставкового проекту полягає не тільки у представленні предметів з дорогоцінного металу вишуканої обробки, а і у композиційно представленій експозиції, яка відображає суспільне та духовне життя тогочасного суспільства.Презентовані експонати дають можливість творчо осмислювати продукт синтезу давніх культур народів, що населяли Причорноморські степи на межі VI-І ст. до н. е., сформували особливу культуру й зробили вагомий внесок у світове надбання, а також вирішують ряд освітніх і просвітницьких завдань, знайомлячи відвідувачів з міфологією античного світу Північного Причорномор’я.
16-17 червня Мистецька галерея «Зелена Канапа» (вул. Вірменська, 7) представить виставку живопису Дениса Струка «Поліфонія». Львівський художник Денис Струк, відомий також як автор інсталяцій з гутного скла, представляє персональну виставку живопису «Поліфонія». Лінії і стовпи електропередач, просвіт сонця в сплетінні гілок дерев, відображення сонячних бліків у воді, навіть жіноче тіло Струк зобразив яскравим зеленим кольором. Все наповнене сміливими кольорами, що як і в музичній поліфонії мають самостійне значення, зберігаючи рівноправність. Близько 20-ти олійних полотен створених протягом останніх 2 років є дуже промовистими своїми тонкими емоційними враженнями переданими за допомогою пульсуючого кольору. В поліфонії візуального ряду, який побачимо на цій виставці зазвучать абстрактні полотна, пейзажі вирвані з швидких імпульсів отриманих під час подорожей.
16-17 червня Галерея сучасного сакрального мистецтва «IconArt» (вул. Вірменська, 26) представляє виставку Уляни Нищук «Ребро Адама». Уляна Нищук працює у станковому, монументальному і сакральному живописі.
16-17 червня Центр міської історії Центрально-Східної Європи (вул. акад. Богомольця, 6) представляє виставку Андрія Боярова Copy/Past. У цьому виставковому проекті Андрій Бояров вдається до практики апропріації, щоб звернути увагу на проблеми вивчення та збереження архівів митців та фотографів, які працювали у Львові у першій половині ХХ століття. «Роботи, використані у цьому проекті, – авторські. Вони належать непересічним діячам передвоєнної львівської сцени нових тоді медіа – фотографії і фільму. Серед них Яніна Мєжецка, Вітольд Ромер, Ное Лісса та Владислав Беднарчук. Незважаючи на те що рівень їхніх творів знаходився у співголоссі з тогочасними глобальними модерністичними пошуками, локально статусу «митців» вони фактично не мали, і не мають до тепер. Під визначення «аматорів» (навіть у найкращому значенні) вони також не підпадають, а найчастіше їхня освіта і професійна діяльність перебувала поза художніми аспіраціями. Я збільшую їхні праці, у порівнянні з оригіналами, але, напевно, не перебільшую – в стосунку до (не)належного тепер їм місця світових гравців у локальній історії мистецтв», – наголошує художник. Виставка COPY/PAST є частиною програми Міського медіаархіву «[роз]Архівування», що покликана популяризувати та актуалізувати проблематику архівної спадщини серед громадськості і використовувати архівні матеріали у неакадемічних формах та форматах.